KD, Spanggaard, Thymann.JPG

Om os

Mors-Thy Håndbold er grundlagt i 2007 som et elite-samarbejde mellem moderklubberne HF Mors og Thisted IK. Vi har hjemmebaner i Sparekassen Thy Arena | Mors i Nykøbing Mors og i Thy Hallerne i Thisted, hvor 1.000-1.500 tilskuere overværer vores kampe.

Mors-Thy Håndbold har deltaget i DM-slutspillet tre gange: 2012/13 (Semifinaler), 2016/17 og 2021/22. Derudover har vi to gange deltaget i Santander Final4: 2020 (Vinder) og 2021 og spillet europæisk håndbold: Kvalifikation til EHF Cup i 2013 og kvalifikation til European League i 2021.

Formålet med samarbejdet er at drive tophåndbold samt at være Nordvestjyllands sportslige fyrtårn - den eneste større holdidræt på absolut højeste niveau på egnen.

En af målsætningerne er, at spillermaterialet delvist skal komme fra egne rækker - det sker via et målrettet og tæt samarbejde mellem Mors-Thy Håndbold og de to moderklubber, HF Mors og Thisted IK samt Mors-Thy Håndbold Akademi, som hvert år bidrager med dygtige unge spillere til både liga- og talenttruppen i Mors-Thy Håndbold.

Mors-Thy Håndbold har en aktiv Erhvervsklub med omkring 170 medlemmer. Erhvervsklubben er en selvstændig forening, og der er et tæt samarbejde om at optimere oplevelsen for medlemmer før, under og efter kampene.

Mors-Thy Håndbold er også 75 frivillige, som knokler for at få alle vores kampe afviklet på allerbedste vis.
Læs mere om at være frivillig her.