Gruppe_gul (4).JPG
Mors-Thy Håndbold 20_21.jpg

Trodser coronaen: Herre Håndbold Ligaen lander nyt stort hovedsponsorat

I en tid hvor Covid-19 restriktionerne fylder meget i den professionelle håndbold-verden, er det lykkedes Herre Håndbold Ligaen at tegne en ny hovedsponsoraftale med køkkenfirmaet HTH. Aftalen, der betyder, at ligaen de kommende tre år hedder HTH Herreligaen, hører økonomisk til blandt de allerstørste gennem tiderne i herrehåndbold. 

Bag forhandlingerne står Divisionsforeningen Håndbold, og her sætter direktør Thomas Christensen ord på.  
- Vi er meget glade for, at HTH nu indtræder som hovedsponsor for Herre Håndbold Ligaen. Ikke mindst fordi HTH er en særdeles god kending af dansk klubhåndbold, da virksomheden helt frem til i sommer var hovedsponsor for Kvindeligaen. Vi ved derfor, hvad vi får og omvendt. Det er heller ikke nogen hemmelighed, at de seneste 8 måneder har budt på lidt af hvert for elitehåndbolden, så det at vi nu indgår en lang og økonomisk flot aftale med HTH, vidner om, at Herreligaen - til trods for alle udefrakommende Covid-19 udfordringer - er et enormt stærkt brand, siger Thomas Christensen.  

Hos HTH vækker aftalen også stor glæde. Marketingdirektør, Palle Larsen, fortæller:  
- Vi glæder os rigtig meget til at fortsætte samarbejdet med Divisionsforeningen og til at arbejde med alle herreklubberne. Vi har haft tre fremragende år med Kvindeligaen, der har været en rigtig god kommunikationsplatform for os, og vi ser frem til, at det bliver mindst lige så godt med Herreligaen. For os at se, er håndbolden danskernes nationalsport nummer 1 med masser af hype, mange Tv-seere og tusindvis af tilskuere på lægterne. Vi glæder os vildt meget til at komme i gang, siger Palle Larsen.